Eesti Filharmoonia Kammerkoor toob Soome ja Eesti publiku ette Tõnu Kõrvitsa uue teose „Ääni joka katosi“. Samuti saab varsti Prantsusmaal festivalil „Les Boréales“ näha Carl Theodor Dreyeri tummfilmi „Jeanne d’Arci kannatused“, millele Tõnu Kõrvits on kirjutanud uue muusika.
Tõnu Kõrvitsa uus kooriteos „Ääni joka katosi“ („Hääl, mis kadus“) põhineb soome poeedi Mirkka Rekola luuletusel, mille ta kirjutas oma isa mälestuseks, kes kaotas hääle, võideldes Eestis aastal 1919. Teos on kirjutatud Soome festivali „Lux musicae” tellimusel spetsiaalselt Eesti Filharmoonia Kammerkoorile ning selle esiettekanne toimub 15. novembril Siuntio kirikus Daniel Reussi juhatusel. Eestis saab EFK esituses uut heliteost kuulda 16. novembril kell 19 Niguliste muuseum-kontserdisaalis. Lisaks kõlavad Johannes Brahmsi, Felix Mendelssohni, Cyrillus Kreegi, Galina Grigorjeva ja Arnold Schönbergi teosed. Juhatab Daniel Reuss.
Prantsusmaal kestab 9.-29. novembrini 18. korda Põhjamaade kultuuri festival „Les Boréales“, kus samuti võib kuulda Tõnu Kõrvitsa uut muusikat. „Les Boréales“ paneb seekord teiste Skandinaaviamaade kõrval erilist rõhku Taani, sealhulgas Fääri saarte ja Gröönimaa kultuurile. Läbi nelja ebatavalise filmikontserdi ja filmianalüüsikursuse saab erilise tähelepanu osaliseks Taani päritolu filmilavastaja ja stsenarist Carl Theodor Dreyer (1889-1968). Kuivõrd 50 aasta jooksul tegi Dreyer kokku 14 filmiajalukku jäädvustunud filmi, annab tema looming omamoodi pildi 20. sajandi filmiloo arengust.
Dreyeri esimene filmiklassikasse kuuluv, 1928. aastal reaalsete kohtuürikute põhjal valminud tummfilmi „Jeanne d’Arci kannatused“ näidatakse festivalil eesti helilooja Tõnu Kõrvitsa muusikaga, mille esiettekande teeb Basse-Normandie ansambel Dominique Debart’i juhatusel. Film on festivali programmis 21. novembril ja 29. novembril Loode-Prantsusmaal Caenis, Basse-Normandie regioonis.